domenica 6 gennaio 2019

A Rebecca Kärde / ill Rebecca Kärde


ill Rebecca Kärde


"Det är en ära
och det är fortfarande intressantnågon
det var anledningen. "

Min version av fakta
Det är inte en skandal
det är vanliga nyheter.

Att någon märker dig,
vem åtalar dem
eller kanske en överraskning.

Det är en realitet istället
med det jag känner och känner mig
ett kännetecken
av mitt väsen
till maktspel
utländsk
vad rör mig
och kunna bestämma
En frånvaro av dom
och han lugnar mig

trötta
hur ibland är de
av vad jag känner och känner
i mitt ögonblick
Creative.
05.01.019 Ostia Lido
det skulle vara det riktiga helvetet ...

Gioacchino Ruocco





A Rebecca Kärde

“E’ un onore
e resta interessante
qualunque
sia stata la ragione.”

La mia versione dei fatti
è cronaca ordinaria.

Che qualcuno si accorga di te,
non è uno scandalo
o forse una sorpresa.

E’ una realtà invece
che mi accora,
un segno distintivo
del mio essere
estranea
ai giochi di potere
e poter decidere
con quel che sento e provo
quello che mi commuove
e mi rinfranca
stanca
come a volte sono
di quello che provo e sento
nel mio momento
creativo.

Un’assenza di giudizio
sarebbe il vero inferno…

Gioacchino Ruocco
05.01.019   Ostia Lido

Nessun commento:

Posta un commento